24. oktober
Moj gospod kralj! Hudo so storili ti možje v vsem, kar so počeli s prerokom Jeremijem.
Jeremija 38,9 (EKU)
Ta zgodba je po krivici ena manj znanih v Svetem pismu. Ebed Meleh, evnuh iz Etiopije, je pravkar izvedel, da so uradniki kralja Zedekija s kraljevim soglasjem vrgli preroka Jeremija v blatno cisterno. Ebed Meleh je takoj poiskal kralja in ga prosil za Jeremijevo izpustitev. To je nenavadno vsaj iz dveh razlogov. Prvič, evnuh se je izpostavil nevarnosti, kralj je bil namreč muhast in brezobziren. Drugič, zelo malo verjetno je bilo, da bi kralj prisluhnil Ebed Melehu, navsezadnje je svojim uradnikom dovolil, da z Jeremijem počnejo, kar hočejo (v. 5).
Vendar se je zgodil čudež. Kraljeva vest se je prebudila in izdal je navodila za rešitev preroka.
Mimogrede, Sveto pismo pravi, da je bil Ebed Meleh eden redkih pripadnikov višjega razreda, ki so se kasneje rešili med babilonskim osvajanjem Jeruzalema.
Martin Niemöller, protestantski teolog iz Izpovedne cerkve, ki so ga leta 1938 zaradi odpora proti nacističnemu režimu poslali v koncentracijsko taborišče, je zapisal:
”Ko so nacisti prišli po komuniste, sem ostal tiho; nisem bil komunist.
Ko so zaprli socialne demokrate, sem ostal tiho; nisem bil socialni demokrat.
Ko so prišli po sindikaliste, nisem spregovoril; nisem bil član sindikalistov.
Ko so prišli po Jude, sem ostal tiho; nisem bil Jud.
Ko so prišli pome, ni bilo nikogar več, ki bi spregovoril.”
To so močne besede. Seveda si ne želim, da bi se kdaj znašel v tako skrajnem položaju kot Jeremija ali Martin Niemöller. Želim pa si, da bi vedno imel držo Ebed Meleha – v dobrih in težkih časih, ko bom zvedel, da se bližnjemu godi krivica ali da se z njim ravna nepravično. Morda že danes dobim priložnost za to.
Matthias Peters
—
Copyright: © 2021 Advent-Verlag GmbH, Pulverweg 6, 21337 Lüneburg, Germany
Translation of work: Andachtsbuch 2022