17. maj
Jeseju se je rodil David, kralj. Davidu je Urijájeva žena rodila Salomona.
Evangelij po Mateju 1,6
Batšeba je bila žena Hetejca Urija, enega od 30 junakov, ki so se na fronti borili za Davida (2 Sam 23,39). Njenemu očetu je bilo ime Eliam in je bil prav tako eden od 30 junakov; njen ded Ahitofel je bil Davidov svetovalec (2 Sam 23,34; 2 Sam 15,12). Batšebin mož je bil eden od najvišjih oficirjev kralja Davida in član posebne enote. Ko je med pohodom proti Amoncem skupaj z izraelsko vojsko stal pred obleganim mestom Raba, je kralj David videl Batšebo, ki se je kopala, in poslal ponjo, da bi spal z njo (2 Sam 11).
Ko je David pozneje izvedel, da je Batšeba zanosila z njim, je Urija poslal nazaj v Jeruzalem v upanju, da bo spal z Batšebo in pozneje otroka priznal za svojega. Vendar Urija ni hotel iti domov, dokler je trajala vojna, sploh ker drugi vojaki niso dobili tega privilegija.
David je nato v pismu, ki ga je dostavil sam Urija, naročil poveljniku vojske Joabu, naj uredi, da bo Urija umrl v boju. Po smrti svojega moža in po obdobju žalovanja je Batšeba postala Davidova osma žena. Ti dogodki so podlaga za ostro kritiko, ki jo je izrekel prerok Natan, ko je Davida obsodil za njegov greh.
Ko berem Jezusov rodovnik (Mt 1,1–17; Lk 3,23–38), opazim, da je Bog dovolil, da se v njem pojavijo različni ljudje. To ni popoln rodovnik. V njem je namreč tudi morilec David. Jezus nam je s svojimi predniki pokazal, da kljub svoji brezgrešnosti v rodovniku dopušča morilce, prešuštnike, goljufe in prostitutke. Zakaj?
Jezusov rodovnik ni namenjen odrešitvi, temveč opominjanju. Milostno poglejmo na svojega bližnjega, saj ga Bog ljubi prav tako kot nas. “Kaj vendar gledaš iver v očesu svojega brata, bruna v svojem očesu pa ne opaziš?” (Lk 6,41).
Kako pomembno je, da se nenehno spominjamo, da smo brez Božje ljubezni in milosti izgubljeni!
Georgia Busch
—
Copyright: © 2021 Advent-Verlag GmbH, Pulverweg 6, 21337 Lüneburg, Germany
Translation of work: Andachtsbuch 2022