15. oktober
Ko je šel mimo, je zagledal človeka, ki je bil slep od rojstva. Njegovi učenci so ga vprašali: ”Rabi, kdo je grešil, on ali njegovi starši, da se je rodil slep?” Jezus je odgovoril: ”Ni grešil ne on ne njegovi starši, ampak da se na njem razodenejo Božja dela.”
Evangelij po Janezu 9,1–3
V človeškem umu je globoko zakoreninjena povezava med nesrečo in krivdo. Če se zgodi kaj slabega, se samodejno vprašamo, kdo je kriv. Naš čut za pravičnost zahteva, da krivec odgovarja.
Pobožni ljudje Jezusovega časa so vsako nesrečo videli kot Božjo kazen. Če je kdo zbolel, je bil za to kriv sam, saj pravični Bog nagrajuje dobre in kaznuje hudobne. Vendar je takšno razmišljanje sprožilo vprašanja, kot so: Kaj pa nekdo, ki se je rodil slep? Kaj lahko otrok stori napačnega, da je zaradi tega slep od rojstva? Ali so krivi starši ali pa Bog kaznuje otroka za grehe, ki jih bo šele naredil?
Jezus je dal jasen in nedvoumen odgovor: Niti eno niti drugo! Nesreče se ne da popraviti z razjasnitvijo vprašanja o krivdi, vsekakor pa ne z obtoževanjem drugih. Jezus sploh ni dvomil o dejstvu, da morajo zločinci za svoja dejanja prejeti pravično kazen. Toda tam, kjer so ljudje prizadeti zaradi trpljenja, vprašanje krivde ne sme biti na prvem mestu. Obtoževanje drugih ne pomaga. S tem le ustvarimo razdaljo med seboj in prizadeto osebo ter povečamo njeno trpljenje.
Kaj je Jezusu pomembno, ko ljudje trpijo? Naše uvodno besedilo pravi: ”Da se na njem [na človeku, ki trpi] razodenejo Božja dela.” Dodal je: “Dokler je dan, moramo opravljati dela tistega, ki me je poslal” (v. 4). Jezus je ozdravil slepega. Ko je nato zbor sinagoge obtožil nekdanjega slepca in ga izključil iz sinagoške skupnosti, ga je Jezus poiskal in se mu razodel kot Odrešenik. Bivši slepec je po Jezusu izkusil Božjo dobroto.
Kaj nam s tem sporoča Jezus? Da vprašanje krivde ne rešuje težave trpljenja. Ljudje, ki so doživeli nesrečo, bi morali izkusiti Božja dela, saj potrebujejo pomoč. ”Božja dela”, ko se zgodi nesreča, so skrb, podpora, pomoč, odpuščanje in prijaznost. Tako dolgo in tako dobro, kolikor zmoremo.
Lothar Wilhelm
—
Copyright: © 2021 Advent-Verlag GmbH, Pulverweg 6, 21337 Lüneburg, Germany
Translation of work: Andachtsbuch 2022