17. september
Daj nam danes naš vsakdanji kruh.
Evangelij po Mateju 6,11
Nobena prošnja v Gospodovi molitvi ni bolj znana od prošnje za vsakdanji kruh; nobena se ne moli pogosteje in bolj goreče. Združuje ljudi vseh kultur in veroizpovedi, od katerih približno eden od desetih zvečer lačen leže v posteljo. Vendar pa ima svoje mesto tudi v bogatih državah.
Medtem ko so prve tri prošnje Gospodove molitve v celoti osredotočene na Boga, se druge tri osredotočajo na same molivce: naš vsakdanji kruh, naša krivda, naše skušnjave. Ali je to pravično ravnovesje? Tri želje za Boga in tri za nas? Lahko bi pomislili, da je tako, vendar podrobnejši pogled na ”molitev učencev” razkrije notranjo enotnost in skladnost, ki običajno uide tistim, ki molijo.
Marsikoga bo morda presenetilo spoznanje, da je prošnja pravilno formulirana takole: ”Daj nam danes naš jutrišnji kruh.” Kako je to mišljeno? V prevodih Svetega pisma ni nobene napake, prav tako ni nobenih odstopanj v najstarejših rokopisih. Večina prevodov ima dobro znano formulacijo ali pa prošnjo izrazi bolj svobodno: ”Daj nam danes, kar potrebujemo za življenje.”
Prošnja za vsakdanji kruh je sicer upravičena, vendar pa ni prepoznavna odlika Jezusovih učencev, kar je po Lukovih besedah bistvo Gospodove molitve. Prav tako ni smiselno danes prositi kruh za, ki bo šele jutri sveže pečen. Še več, le nekaj vrstic naprej piše: ”Ne skrbite za jutri, kajti jutrišnji dan bo skrbel sam zase. Dovolj je dnevu njegovo zlo” (v. 34).
Kaj pa je potemtakem namen prošnje za jutrišnji kruh? Mana v puščavi je veljala za ”nebeški kruh”. Judje so pričakovali, da bo Mesija naredil podoben čudež in tako pokazal svojo podobnost z Mojzesom. Zato se je Jezus opisal kot ”pravi kruh iz nebes”, hrana večnosti. Kdor ga bo jedel, bo živel večno (Jn 6,27–58). Ko že danes uživamo kruh prihajajočega časa odrešenja – naš jutrišnji kruh torej – nam prinaša že danes nekaj nebeškega, prihodnost pa lahko doživljamo kot predokus nebes.
Tako razumljena prošnja se osredotoča tudi na prihajajoče Božje kraljestvo, katerega blagoslove lahko doživljamo že danes.
Rolf Pöhler
—
Copyright: © 2023 Advent-Verlag GmbH, Pulverweg 6, 21337 Lüneburg, Germany
Translation of work: Andachtsbuch 2024

