26.december
Bil je zaničevan in zapuščen od ljudi, mož bolečin in znanec bolezni.
Izaija 53,3
Na današnji dan pred 281 leti je bila v Dublinu izvedena Händlova mojstrovina Mesija kot dobrodelni koncert. Händel je vztrajal pri tem, da bi altovski part pela gospa Cibber. Toda omenjena gospa se je znašla na naslovnicah časopisov zaradi sočne afere s svojim podnajemnikom. Zato si lahko predstavljamo, kako so pobožni in filistrski Dublinčani gledali, ko je pela besede današnje svetopisemske vrstice. Razkrinkana prešuštnica je nenadoma stala v središču pozornosti, podobno kot v primeru svetopisemskega dogodka, ki govori o Jezusu in prešuštnici. No, v Dublinu so vsaj lepo peli …
Toda v obeh primerih vidimo le zunanjost. Ko je Jezus ljudi, ki so stali tam, prosil, naj se najprej zamislijo nad lastnim grehom, preden izrečejo sodbo (vržejo kamne), jih je povabil, naj pogledajo v notranjost. Kako bi bila videti notranja perspektiva ženske, ki so jo privlekli predenj?
Kakšno zgodbo bi povedala obtoženka, če bi ji dovolili spregovoriti? Namreč, kdo jo je opazoval in zakaj? Kje pa je bil moški? Če so že navajali Mojzesa, zakaj se potem niso ravnali po vseh pravilih sojenja (tožiti bi moral oškodovani mož)? Na splošno prevladuje vtis, da sploh ni šlo za njo. Samo izkoristili so jo.
Podobno velja za gospo Cibber leta 1742. V časopisih je pisalo, da je prešuštvovala, niso pa vedeli ničesar o njenem možu, odvisniku od iger na srečo, ki jo je prisilil, da se je prodajala podnajemniku. Ali o “spodobnih” sosedih, ki so nastopili kot priče, ker so skozi luknjo v tankem zidu v živo opazovali pikantne prizore.
V obeh primerih sta se ženski znašli v neusmiljenih rokah zlagane javnosti, verske pravičnosti in površnega presojanja. Vendar to isto hinavščino ponavljamo tudi mi, če Jezusovim besedam “ne greši več” pripišemo večji pomen kot besedi “pojdi”. Ta beseda namreč pomeni, da zdaj lahko hodimo pokončno pod novim znamenjem in novim Gospodom. To lahko spoznamo po tem, da je obtožena v celotnem poročilu izrekla le dve besedi: “Nihče, Gospod.” Pri tem ni mislila “gospod” kot pri “gospod Novak”, temveč kot naziv za Boga (Gospod – Kyrios), ker je v Jezusu upravičeno prepoznala svojega Odrešenika, ki je prenašal prezir, bolečino in trpljenje ter zmagal zaradi nje in nas.
Dennis Meier