22.april
Tujec, ki se bo pridružil Gospodu, naj nikar ne govori: ”Gospod me bo gotovo ločil od svojega ljudstva.” In skopljenec naj ne govori: ”Glej, suho drevo sem.”
Izaija 56,3
Predstavljajte si evnuha, torej visokega državnega uradnika neizraelskega naroda, kako bere knjigo preroka Izaija. Točno to je opisano v Apostolskih delih 8, kjer sta omenjena Filip in evnuh (grška beseda za komornika je eunouchos). Ta evnuh je torej bral knjigo preroka Izaija in verjetno tudi odlomek, iz katerega je vzeta zgoraj citirana vrstica. Prebral je, kako je nekega njegovega “kolega” skrbelo: “Gospod me bo gotovo ločil od svojega ljudstva.”
Zakaj torej evnuhom ne bi bilo dovoljeno biti del Božjega ljudstva? Najbrž zato, ker je točno to zapisano v Mojzesovi postavi (5 Mz 23,2).
Besedilo v Apostolskih delih ne pove, ali sta se Filip in skopljenec pogovarjala tudi o 56. poglavju. Predstavljam si, da sem jaz evnuh in sem se pravkar mudil v Jeruzalemu, kjer sem za veliko denarja kupil zvitek Izaijeve knjige. V njem preberem, da bo Bog postavil spomenik celo evnuhom, ki želijo slediti Bogu. Koliko vprašanj imam! Če bi bil svetopisemsko podkovan, bi se spraševal, ali zdaj veljajo besede Mojzesa, Ezra in Nehemija (tujci in evnuhi, ven!) ali pa Izaijeve in Jezusove besede. Besedilo pravi le, da je Filip evnuhu oznanil “Jezusov evangelij” (Apd 8,35). Še posebej pa se osredotoči na končni izid te svetopisemske lekcije. Evnuh je namreč veselo vzkliknil: “Potem mi nič ne preprečuje, da se vam tudi jaz pridružim in se dam krstiti!” (v. 36; moja parafraza). Nekdo ga je moral srečati in mu povedati, da bo njega – tujca in evnuha (pravzaprav dva razloga za izključitev) – Bog toplo sprejel. In prav to je naredil Filip. Očitno je zmagala milost.
Kdo so današnji evnuhi, ki bi jim morali izreči dobrodošlico in ki jim Bog želi postaviti spomenik ter jim dati ime? Če nadaljujemo svoje razmišljanje v smeri besed “tisti, ki imajo izmaličena spolovila” (5 Mz 23,2), potem so to gotovo ljudje, ki prav tako želijo častiti in moliti Boga ter mu pripadati, četudi jih mi delimo v abstraktne črkovne skupine (LGBTIQA itd.), da bi jih ločevali od nas. Smo torej še vedno pri Mojzesu in Nehemiji ali pa smo že pri Izaiji in Jezusu?
Dennis Meier