17.julij
Nato sem videl drugega angela, ki je letel po sredi neba in je imel večni evangelij, da ga oznani prebivalcem zemlje in vsakemu narodu, rodu, jeziku in ljudstvu.
Razodetje 14,6
Angelovo sporočilo je jasno: vsem ljudem na zemlji je treba sporočiti veselo novico o odrešitvi po Jezusu Kristusu in njegovem novem svetu. Očitno pa apostolu Janezu ni bilo dovolj, da bi to povedal le vsem ljudem na zemlji, zato je zapisal še podrobneje: “/…/ vsem narodom in plemenom, jezikom in ljudstvom”. Zakaj ta dodatna opredelitev? Razodetje je zadnje Božje sporočilo svetu in zato je pomembno za naš čas. Kar je apostol opisal s temi štirimi izrazi, lahko danes opišemo z eno samo besedo: globalizacija. Po eni strani narodi, plemena, jeziki in ljudstva pomenijo pripadnost ljudi – tisto, kar jim daje domovino in identiteto; po drugi strani pa pomeni tudi tisto, kar jih ločuje – drugi se mi zdijo tuji in ogrožajoči, ker jih ne poznam, ne razumem in jim ne pripadam.
Še nikoli v zgodovini človeštva se slike in novice z vseh koncev sveta niso mogle razširiti po svetu v nekaj sekundah. Ljudje, blago in ideje potujejo hitro in vsepovsod. Meje, ki smo jih bili vajeni, izginjajo. Ali vidimo to kot priložnost ali pa nas to straši?
Naštevanje narodov in ljudstev, plemen in jezikov v Razodetju se dvakrat nanaša na širjenje Božje besede (Raz 10,11; 14,6) in dvakrat na antikristove sile (Raz 13,7; 17,15). Zdi se, da je prav zaradi globalizacije konflikt neizogiben. Po eni strani omogoča oznanjevanje evangelija po vsem svetu, kar je Jezus izpostavil kot znamenje konca (prim. Mt 24,14), po drugi strani pa omogoča svetovno zavajanje ljudi in stisko tistih, ki trdno zaupajo Jezusu in se držijo njegovih zapovedi.
Kako se na to odzivajo Jezusovi sledilci? Verjamejo, da jih bosta Božja zvestoba in ljubezen ohranili, ne glede na to, kaj se bo zgodilo. Globalizacija je zanje znamenje časa in napoveduje prihod njihovega Gospoda. Zato so zaradi evangelija pripravljeni preseči vse meje med njimi in drugimi.
Lothar Wilhelm